Закон Рэспублікі Беларусь № 232-З "Аб змене законаў па пытаннях барацьбы з карупцыяй"
30 снежня прыняты Закон Рэспублікі Беларусь № 232-З «Аб змене законаў па пытаннях барацьбы з карупцыяй» (далей – Закон).
Прававым актам унесены змяненні ў Закон Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 года № 305-З «Аб барацьбе з карупцыяй» (далей – Закон аб барацьбе з карупцыяй).
Адкарэктаваны адпаведныя палажэнні Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь і Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь, Закона Рэспублікі Беларусь ад 17 снежня 1992 года № 2050-XII “Аб пенсійным забеспячэнні ваеннаслужачых, асоб начальніцкага і радавога складу органаў унутраных спраў, Следчага камітэта, Дзяржаўнага камітэта судовых экспертыз, органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях і органаў фінансавых расследаванняў».
Асноўныя змены, унесеныя ў Закон, пракаментаваны Генеральнай пракуратурай Рэспублікі Беларусь, з якімі можна азнаёміцца на сайце па спасылцы:
Праца камісіі па супрацьдзеянні карупцыі УП "Рэмаўтадар Завадскога раёна г.Мінска"
Палажэнне аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі
ЗАЦВЕРДЖАНА
Загад УП «Рэмаўтадар Завадскога раёна г.Мінска»
17.05.2019 № 151
Загад УП «Рэмаўтадар Завадскога раёна г.Мінска»
17.05.2019 № 151
ПАЛАЖЭННЕ
АБ КАМІСІІ ПА СУПРАЦЬДЗЕЯННЮ КАРУПЦЫІ
Сапраўдным Палажэннем вызначаецца парадак стварэння і дзейнасці ў Дарожна-эксплуатацыйным камунальным унітарным прадпрыемстве “Рэмаўтадар Завадскога раёна г. Мінска” камісіі па процідзеянні карупцыі (далей – камісія).
Камісія ствараецца загадам УП «Рэмаўтадар Завадскога раёна г.Мінска» (далей – арганізацыя) у колькасці не менш як 5 членаў. Дырэктар арганізацыі ўзначальвае камісію, надзяляецца паўнамоцтвамі па прыняцці абавязковых для захавання камісіяй рашэнняў, загадаў, распараджэнняў, накіраваных на супрацьдзеянне карупцыйным праявам, неабходных мер у адпаведнасці з гэтым Палажэннем. У выпадку адсутнасці дырэктара вышэйзгаданымі паўнамоцтвамі надзяляецца асоба, якая выконвае абавязкі дырэктара.
Склад камісіі фарміруецца дырэктарам асабіста або па выніках прапаноў супрацоўнікаў і структурных падраздзяленняў з ліку кіраўнікоў структурных падраздзяленняў арганізацыі, якія курыруюць пытанні ажыццяўлення фінансава-гаспадарчай, эканамічнай, вытворчай дзейнасці, бухгалтарскага ўліку, распараджэння бюджэтнымі грашовымі сродкамі, кадравай і юрыдычнай работы. Сакратар камісіі выбіраецца на пасяджэнні камісіі з ліку яе членаў.
Камісія ў сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь “Аб барацьбе з карупцыяй”, гэтым Палажэннем.
Асноўнымі задачамі камісіі з’яўляюцца:
- акумуляванне інфармацыі аб парушэннях заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй, учыненых работнікамі арганізацыі;
- абагульненне і аналіз паступаючай, у тым ліку з дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі арганізацыі;
- своечасовае вызначэнне карупцыйных рызык і мер па іх нейтралізацыі;
- распрацоўка і арганізацыя правядзення мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі ў арганізацыі, аналіз эфектыўнасці мер;
- каардынацыя дзейнасці структурных падраздзяленняў арганізацыі па рэалізацыі мер па супрацьдзеянні карупцыі;
- узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супрацьдзеяння карупцыі;
- разгляд пытанняў прадухілення і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў.
Камісія ў мэтах вырашэння ўскладзеных на яе задач ажыццяўляе наступныя асноўныя функцыі:
- 1) у межах сваёй кампетэнцыі ўдзельнічае ў выкананні даручэнняў, абавязковых для захавання камісіяй, накіраваных на супрацьдзеянне карупцыйным праявам, непасрэдна звязаных з неадкладным прадухіленнем правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, а таксама карупцыйных правапарушэнняў;
- 2) вядзе належны ўлік інфармацыі, якая паступае з праваахоўных і кантралюючых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, а таксама змяшчаецца ў зваротах грамадзян, юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў, іх законных прадстаўнікоў інфармацыі аб існуючых і (або) меркаваных парушэннях. антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі, аналізуе яе;
- 3) узаемадзейнічае з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супрацьдзеяння карупцыі;
- 5) прымае ў межах сваёй кампетэнцыі рашэнні па пытаннях належнага супрацьдзеяння, а таксама ажыццяўляе кантроль за выкананнем гэтых рашэнняў;
- 5) распрацоўвае і прадстаўляе кіраўніку арганізацыі прапановы па прадухіленні або ўрэгуляванні сітуацый, у якіх асабістыя інтарэсы работніка арганізацыі, яго жонкі (жонка), блізкіх сваякоў або уласцівых уплываюць або могуць паўплываць на належнае выкананне гэтым работнікам сваіх службовых ( працоўных) абавязкаў;
- 6) распрацоўвае на сваіх пасяджэннях і ўносіць на разгляд кіраўніка арганізацыі прапановы па пытаннях барацьбы з карупцыяй;
- 7) інфармуе кіраўніка арганізацыі аб звестках аб правапарушэннях, якія паступілі ў камісію і ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэннях;
- 8) разглядае прапановы сябраў камісіі аб удасканаленні метадычнай і арганізацыйнай працы па супрацьдзеянні карупцыі;
- 9) выпрацоўвае прапановы аб мерах рэагавання на інфармацыю, якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, па пытаннях праяў карупцыі;
- 10) уносіць кіраўніку арганізацыі прапановы аб заахвочванні работнікаў, якія аказваюць садзейнічанне ў прадухіленні праяў карупцыі і іх выяўленні, выяўленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў;
- 11) аналізуе эфектыўнасць мер па супрацьдзеянні карупцыі, якія прымаюцца ў арганізацыі;
- 12) ажыццяўляе іншыя функцыі для супрацьдзеяння карупцыі ў арганізацыі.
Дзейнасць камісіі ажыццяўляецца у адпаведнасці з Планам мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі. Пытанні, якія не ўключаны ў План, падлягаюць абавязковаму разгляду:
- па рашэнню дырэктара, асобы, якая выконвае абавязкі дырэктара, старшыні камісіі па процідзеянні карупцыі;
- па прапанове не менш як 1/3 ад агульнай колькасці членаў камісіі.
Не могуць з’яўляцца адначасова членамі камісіі асобы, якія знаходзяцца ў шлюбе або знаходзяцца ў адносінах блізкага сваяцтва або ўласцівасці.
Старшыня камісіі
- арганізуе працу камісіі;
- вызначае месца і час правядзення паседжанняў камісіі; зацвярджае парадак дня пасяджэнняў камісіі і парадак разгляду пытанняў, у выпадку неабходнасці ўносіць у іх змяненні;
- дае даручэнні членам камісіі па пытаннях яе дзейнасці, ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;
- неадкладна (на працягу 15 каляндарных дзён) прымае меры па прадухіленні канфлікту інтарэсаў або яго ўрэгуляванні пры атрыманні інфармацыі, указанай у абзацы 7 пункта 10 гэтага палажэння.
У выпадку адсутнасці неабходнай колькасці сяброў камісіі на яе паседжанні старшыня камісіі прызначае дату новага паседжання, але не пазней чым праз месяц з дня паседжання, якое не адбылося.
Член камісіі мае права:
- уносіць прапановы па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі; выступаць на пасяджэннях камісіі і ініцыяваць правядзенне галасавання па ўнесеных прапановах;
- задаваць удзельнікам пасяджэння камісіі пытанні ў адпаведнасці з парадкам дня і атрымліваць на іх адказы па сутнасці;
- знаёміцца з пратаколамі пасяджэнняў камісіі і іншымі матэрыяламі, якія датычацца яе дзейнасці;
- у выпадку нязгоды з рашэннем камісіі выкласці пісьмова асаблівую думку па пытанню, якое падлягае абавязковаму далучэнню да пратакола пасяджэння камісіі;
- ажыццяўляць іншыя паўнамоцтвы ў мэтах выканання ўскладзеных на камісію задач і функцый.
Член камісіі абавязаны:
- прымаць удзел у падрыхтоўцы пасяджэнняў камісіі, у тым ліку фарміраванні парадку дня пасяджэння камісіі;
- удзельнічаць у пасяджэннях камісіі, а ў выпадку немагчымасці ўдзелу ў іх паведамляць аб гэтым старшыні камісіі;
- па рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні) прымаць удзел у праводзімых мерапрыемствах па выяўленні фактаў учынення правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, а таксама невыканання заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй;
- усяляк устрымлівацца ад здзяйснення дзеянняў, якія дыскрэдытуюць камісію;
- выконваць рашэнні камісіі;
- неадкладна ў пісьмовай форме паведаміць старшыні камісіі аб узнікненні канфлікту інтарэсаў або магчымасці яго ўзнікнення ў сувязі з выкананнем абавязкаў члена камісіі;
- добрасумленна і належным чынам выконваць ускладзеныя на яго абавязкі.
Член камісіі нясе адказнасць за невыкананне або неналежнае выкананне ўскладзеных на яго абавязкаў.
Сакратар камісіі:
- абагульняе матэрыялы, якія паступілі для разгляду на паседжаннях камісіі;
- вядзе дакументацыю камісіі;
- паведамляе членам камісіі і запрошаных асоб аб месцы, часе правядзення і парадку дня пасяджэння камісіі;
- забяспечвае падрыхтоўку пасяджэнняў камісіі;
- забяспечвае азнаямленне членаў камісіі з пратаколамі пасяджэнняў камісій.
Перашкаджэнне членам камісіі ў выкананні імі сваіх паўнамоцтваў не дапускаецца і прыводзіць да прымянення мер адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.
Пасяджэнні камісіі праводзяцца па меры неабходнасці, у тым ліку і для разгляду выяўленых камісіяй у ходзе яе дзейнасці канкрэтных парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства, у іх ліку правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў.
Рашэнне аб скліканні камісіі прымаецца дырэктарам або асобай, якая выконвае абавязкі дырэктара або па прапанове не менш як 1/3 членаў камісіі.
У пасяджэнні камісіі могуць прымаць удзел прадстаўнікі юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў, грамадзян, самі вышэйадзначаныя асобы, у адносінах да якіх старшынёй камісіі было прынята рашэнне аб запрашэнні на гэта пасяджэнне.
Падчас пасяджэння разглядаюцца пытанні, звязаныя:
- з устаноўленымі парушэннямі работнікамі арганізацыі антыкарупцыйнага заканадаўства, прымяненнем да такіх работнікаў мер адказнасці, устараненнем парушэнняў, іх неспрыяльных наступстваў, прычын і ўмоў, якія садзейнічаюць учыненню пайменаваных парушэнняў;
- з захаваннем у арганізацыі парадку ажыццяўлення закупак тавараў (работ, паслуг);
- са станам дэбіторскай запазычанасці, абгрунтаванасцю расходавання бюджэтных сродкаў у арганізацыі;
- з урэгуляваннем або прадухіленнем канфлікту інтарэсаў.
Акрамя пытанняў, указаных у частцы трэцяй гэтага пункта, на пасяджэнні разглядаюцца таксама прапановы грамадзян, юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў, іх законных прадстаўнікоў аб мерах па процідзеянні карупцыі, іншыя пытанні, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі.
Пасяджэнне камісіі вядзе старшыня камісіі або па яго даручэнні – намеснік старшыні камісіі.
Камісія правамоцная прымаць рашэнні пры ўмове прысутнасці на пасяджэнні больш за палову яе членаў. Рашэнне камісіі, прынятае па пытаннях парадку дня яе пасяджэння, з’яўляецца абавязковым для выканання структурнымі падраздзяленнямі арганізацыі.
Невыкананне (неналежнае выкананне) рашэння камісіі цягне адказнасць у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.
Члены камісіі маюць роўныя правы пры абмеркаванні пытанняў, унесеных у парадак дня пасяджэння камісіі, і праектаў рашэнняў камісіі. Рашэнні прымаюцца простай большасцю галасоў ад агульнай колькасці членаў камісіі, якія прысутнічаюць на пасяджэнні камісіі. У выпадку роўнасці галасоў вырашальным з’яўляецца голас старшыні камісіі. Рашэнні камісіі афармляюцца пратаколам.
У пратаколе паседжання камісіі паказваюцца:
- дата, месца і час правядзення пасяджэння камісіі;
- назва камісіі;
- звесткі аб удзельніках пасяджэння камісіі, якія не з'яўляюцца яе членамі; парадак дня пасяджэння камісіі, змест пытанняў і матэрыялаў, якія разглядаюцца;
- наяўнасць асаблівай думкі ў членаў камісіі па разглядаемых пытаннях (у выпадку яго наяўнасці);
- прынятыя камісіяй рашэнні;
- звесткі аб далучаных да пратакола пасяджэння камісіі матэрыялах.
Пратакол паседжання камісіі рыхтуецца ў 15-дзённы тэрмін з дня яго правядзення, падпісваецца старшынёй і сакратаром камісіі.
Сакратар камісіі ў 7-дзённы тэрмін з дня падпісання пратакола даводзіць яго да сяброў камісіі і іншых зацікаўленых асоб.
Палажэнне распрацаваў
начальнік СП і КР
В.А. Лобан
начальнік СП і КР
В.А. Лобан